Scenario 2 - Veilig groen
Van "Wandel-en fietspaden"
Ga naar het project

Om de veiligheid te garanderen, worden de wandel- en fietspaden afgeschermd van het andere verkeer. Dat kan door een groene afscheiding te voorzien of door de paden aan de binnenkant van de huidige bomenrij te plaatsen.
Om het vlakke karakter van het plein te behouden, kan er met gekleurde tegels gewerkt worden om een onderscheid te maken tussen beide paden.
We moeten fietsers verhinderen om willekeurig over het plein te kunnen rijden.
De persona's compatibel aan dit scenario, vind je hieronder terug. Klik op hun icoontje en ontdek meer over wie zij zijn en wat hun bijdrage is geweest aan dit scenario!
Reacties(4)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van A. L.
Geplaatst door:A. L.
5 jaar geleden
Geen tegels of iets dergelijks voor de fietsers. Fietsers willen (ook) asfalt, zoals de rijbaan. En ver genoeg van de geparkeerde auto's. En geen boordstenen, betonboorden die erdoor lopen En wil er ook op letten waar de stukken fietspad worden aaneengezet, dat deze in elkaar overvloeien en het ene stuk niet hoger ligt dan het andere (zoals op zoveel plaatsen in Berlaar het geval is)
Voor mijn part mag het dorpsplein een fietsstraat worden, zeker waar het smal is (stuk Bakkershuis tot New Trend).
Profiel van Pepijn Verheyen
Geplaatst door:Pepijn Verheyen
5 jaar geleden
Een raar opzet zo op het eerste zicht. Waarom zouden fietsers trouwens over het plein en dus over het grasland of de bloemenweide gaan rijden.
Tenzij we het plein vol leggen met verharding, maar dan is boompje dood en staat het plein binnen de kortste keren vol tuig (foodtrucks, reclameborden zoals het huidige verplaatsbare bord...). Fietsers en skaters zijn er dan ook niet te weren.
Het lijkt me een slimmer idee om het gebruik van verharding te optimaliseren in plaats van verharding uit te breiden.
Of iedereen het een goed idee vindt weet ik niet, maar waarom kunnen de fietsers geen voorrang krijgen op de rijweg. Rijweg is dan in de eerste plaats fietspad en de wagens rijden voorzichtig achter de fiets. Heel veel fietsen zijn vandaag al met motor en rijden snel, bovendien zijn er verder bakfietsen en veel brede fietsen vandaag. Die nemen erg veel plaats in op een fietspad wat het dan weer minder veilig maakt.
Er zijn natuurlijk veel goede mogelijkheden die een studiebureau, bedreven in mobiliteit, zou kunnen uitwerken.
Profiel van Johan Busschots
Geplaatst door:Johan Busschots
5 jaar geleden
@Pepijn Verheyen een fietsstraat zou inderdaad al veel oplossen .
Profiel van suzanne van hoof
Geplaatst door:suzanne van hoof
5 jaar geleden
ook o.k.
Delen
Geplaatst door
Huidige status
Scenario


