Ga naar de hoofdinhoud

Scenario 2 - Kort en groen parkeren

Van "Parkeren"

Ga naar het project

Een groen karakter toevoegen aan de parkeerplekken is een noodzaak. Het voorzien van een semi-verharde ondergrond en/of bomen, struiken en gewassen als afscherming tussen de verschillende parkeerplaatsen, kunnen hieraan bijdragen.

Door dit groene karakter is het niet erg dat een deel van het plein gebruikt wordt als parking. Dat is ook positief voor de horeca- en handelszaken rond het plein.

De persona's compatibel aan dit scenario, vind je hieronder terug. Klik op hun icoontje en ontdek meer over wie zij zijn en wat hun bijdrage is geweest aan dit scenario!

Reacties(1)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Pepijn Verheyen
Geplaatst door:Pepijn Verheyen
5 jaar geleden
Groen parkeren is weinig realistisch. Bomen en struiken groeien daar niet volwaardig, dit is haast nooit een duurzame oplossing en bovendien een technisch heel dure aangelegenheid. Je kan een parkeerzone wel aan het zicht onttrekken maar dat zou het plein breken en daardoor is er veel minder sociale controle en beweging op het plein. Probeer het parkeren toch te optimaliseren. De ene persoon wil gerust 50m lopen, de andere doet dat toch niet en parkeert dan maar op de stoep of rijdt naar een ander dorp indien er geen oplossing is. Ik hoop dat Berlaar gastvrij blijft en dat de inrichting van het dorp dit weerspiegeld. Zo veel mogelijk parkeren buiten de markt kan wel denk ik, en dan kan handiger dan vandaag, naast kortbij parkeren uiteraard waar dat nodig is voor de zelfstandigen. Voor een evenement is dat echter niet nodig. Laten we ons aub ook realiseren dat gecreëerde nieuwe parkeerplaatsen in de toekomst weleens een andere bestemming zouden kunnen krijgen, wanneer autorijden of te duur wordt of de auto (zoals we die vandaag kennen) een alternatief kent.
  • 1 like

Delen

Geplaatst door

Huidige status

Scenario