Scenario 1 - Rondje Berlaar
Van "Wandel-en fietspaden"
Ga naar het project

Wandel- en fietspaden moeten zich voornamelijk rond het plein bevinden, voldoende breed zijn en over een vlakke ondergrond beschikken. Belangrijk daarbij is ook een duidelijk onderscheid tussen beide paden.
Om snel aan de andere kant van het plein te komen, kan een aangeduide oversteekplaats op het plein nuttig zijn. Wandelaars zijn vrijer in hun verplaatsingen, bij fietsers moet dat vermeden worden.
De persona's compatibel aan dit scenario, vind je hieronder terug. Klik op hun icoontje en ontdek meer over wie zij zijn en wat hun bijdrage is geweest aan dit scenario!
Reacties(2)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Marie-Josée Tuerlings
Geplaatst door:Marie-Josée Tuerlings
5 jaar geleden
Er moeten inderdaad terug fietspaden komen in het centrum! Ze waren er en ze hebben ze verwijderd, nu zouden ze moeten terugkomen, en zo blijven we bezig!
Profiel van Pepijn Verheyen
Geplaatst door:Pepijn Verheyen
5 jaar geleden
Wandelen zie ik eerder in het groen. Het lijkt me weinig zinvol tussen de wagens te gaan wandelen, bovendien gevaarlijk en niet zo gezond.
Een streven naar het scheiden van wagens versus voetgangers en fietsers lijkt me sowieso wenselijk.
Als de fietsers veilig kunnen fietsen dan denk ik dat ze niet perse over het plein hoeven te rijden. Wel zie ik meerwaarde in een fietsstop aan de rand van het plein, waar fietsers even kunnen rusten, hun fiets kunnen plaatsen om te gaan winkelen of hun favoriete terras kunnen opzoeken.
Delen
Geplaatst door
Huidige status
Scenario


