Ga naar de hoofdinhoud

Persona 4 - Omwonende

Van "Persona's"

Ga naar het project

Karel Kiosk is 65 jaar en woont in één van de huizen rondom de Markt. Omdat Karel rondom de Markt woont, is hij vaak betrokken bij het leven op het plein. Hij kan genieten van er te winkelen en heeft een sterke band met zijn woonplaats, de Markt en alles wat daar kan plaatsvinden.

Belangrijk voor Karel is een goed evenwicht tussen evenementen, activiteiten en mobiliteit enerzijds en rust anderzijds. Om deze factoren te optimaliseren, moet plaatselijk en zwaar verkeer vermeden worden, moeten er toegankelijke voetpaden, bankjes om te rusten en voldoende vuilnisbakken voorzien worden.

Wil je nog meer te weten komen over Karel Kiosk? Bekijk dan de bijlage.

Reacties(4)

om te kunnen reageren.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Koen Teunckens
Geplaatst door:Koen Teunckens
5 jaar geleden
Waarom is de omwonende (bijna) gepensioneerd :-) Ik wandel ook wel graag in Berlaar voor m’n boodschappen of zomaar wat.
  • geen likes
Profiel van Erica Volder
Geplaatst door:Erica Volder
5 jaar geleden
ik vind gezelligheid zeer belangrijk, het doortrekken van terrassen naar het plein, banken om te zitten, groen en een aangenaam wandelpad
  • 3 likes
Profiel van adriaan martens
Geplaatst door:adriaan martens
5 jaar geleden
Bijlage ?
  • geen likes
Profiel van Pepijn Verheyen
Geplaatst door:Pepijn Verheyen
5 jaar geleden
Wandel je als buurtbewoner naar de Markt dan is dat momenteel niet in het mooiste kader. De markt is te grijs en grauw, zelfs rond de kerk verdween het laatste groen. Voor mij is de enige zone van waarde, die verkoelend genoeg is om even te rusten, wanneer ik naar de winkels of de bibliotheek wandel, het gedeelte van de Dries met de wortelpoel en het verkoelende grasplein. Wetende dat dit gras door zijn lichte kleur en acclimatisatie (door bijvoorbeeld water af te geven aan de omgeving waardoor de lindebomen kunnen overleven en het voor mensen veel aangenamer blijft) onze dorpskern gezond houdt en kenmerkend is voor de gemeente hoop ik dat er meer zulke plekken zullen komen. Ik denk dan aan de zone rond de school, de kerkomgeving, groene rustplekken nabij winkels waar de man even kan zitten terwijl zijn vrouw rustig winkelen kan, een mooie zitplaats ter hoogte van onze frituur...
  • 6 likes

Delen

Geplaatst door

Huidige status

Persona