Ga naar de hoofdinhoud

Persona 1 - Senior

Van "Persona's"

Ga naar het project

Marc Goosens is 75 jaar en woont al jaren in Berlaar. Hij ziet het Marktplein en de omgeving als een centraal punt en een ontmoetingsplaats. Voor hem zijn de horeca en de handel rondom het plein belangrijk, maar ook het historische karakter.

Wat er voor Marc zeker aanwezig moet zijn in de dorpskern zijn voldoende vuilnisbakken, rustbankjes, groen, rolstoel- en wandelvriendelijke voetpaden en alles wat bijdraagt aan een gezellige en aangename beleving.

Wat Marc zeker wil vermijden, is het verval van de historische waarde, het verdwijnen van de huidige bomen en parkeerplaatsen en te veel verkeer.

Wil je nog meer over Marc weten, bekijk dan zeker de bijlagen.

Reacties(3)

om te kunnen reageren.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Sonia Trouvé
Geplaatst door:Sonia Trouvé
5 jaar geleden
Er staat te lezen: "Het lokaal bestuur engageert zich om in de loop van de komende jaren parkeerplaatsen aan te leggen in de nabijheid van het plein". In de komende jaren is onbepaald, ze zouden wel eens te laat kunnen komen. Die parkeerplaatsen moeten er zijn van bij de heraanleg. We moeten er toch alles aan doen om niet meer leegstand van winkels te creëren, niet?
  • geen likes
Profiel van Sonia Trouvé
Geplaatst door:Sonia Trouvé
5 jaar geleden
Alvast bravo voor dit concept! Wat is ook heel belangrijk vind, is dat de hertekening van de markt er charmant blijft uitzien. Met grote bomen en kiosk, grasplein, water partijen... Ook de parkeerzones en de weg er vandaan en naar toe moeten er aantrekkelijk uitzien. Met aanplantingen en klein dorpsmeubilair of speeltuigen zodat die verplaatsing eerder een leuke wandeling wordt waarvan je blij wordt in plaats van zelfbeklag omdat parkeren niet meer overal mag.
  • geen likes
Profiel van Lutgarde ibens
Geplaatst door:Lutgarde ibens
5 jaar geleden
Ik verwacht dat het marktplein opgedeeld wordt in een zone voor zwakke weggebruikers en een zone voor autoverkeer. Je zou het fietspad van de Smidstraat kunnen doortrekken over de markt (kant gemeentehuis) tot aan de Sollevelden. Verder hoop ik op brede voetpaden, voldoende fietsenstallingen, banken, groen en water, oplaadpunten voor auto's en fietsen, behoud van de prachtige lindebomen.
  • geen likes

Delen

Geplaatst door

Huidige status

Persona