Beste JB,
In deze legislatuur werken we aan de volgende fietspaden: Bosstraat, Schoolstraat, Itegembaan en Fietsostrade. Fietspad Liersesteenweg wordt opgestart.
Heraanleg fietspad Smidstraat en Liersesteenweg
Van "Blik op Berlaar"
Ga naar het project
Heraanleg fietspad Smidstraat en Liersesteenweg. Breed genoeg en niet vlak naast de rijbaan, naar het voorbeeld van de baan naar Kessel.
Officiële updates
Laatste update: 25 december 2025
Geplaatst op 25 december 2025
Reacties(3)
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Marijn Leuse
Geplaatst door:Marijn Leuse
11 maanden geleden
Hier sluit ik me ook bij aan. De betonplaten van de Liersesteenweg zijn meer dan 50 jaar oud en dringend aan vervanging toe. Hier kan je niet deftig op fietsen. Deze kunnen vervangen en verbreed worden door asfalt zoals dit in de Pastorijstraat ook gebeurd is.
Profiel van A. L.
Geplaatst door:A. L.
10 maanden geleden
@Marijn Leuse Men moet dringend het fietspad verder van de rijbaan leggen op de spooroverweg van de Liersesteenweg. Levensgevaarlijk voor de fietsers! Auto's en camions scheren rakelings voorbij de fietser. Waarom doet gemeente of Infrabel daar niets aan? Moeten er eerst ongelukken gebeuren? Ben vorige week bijna aangereden.
Profiel van A. L.
Geplaatst door:A. L.
11 maanden geleden
Volledig mee akkoord. Hoog tijd om deze fietspaden te vernieuwen. Schokken en bulten overal op de Liersesteenweg. En zeker de levensgevaarlijke spooroverweg aanpakken en verbreden: fietspad verder van de autobaan. Met wat asfalt en goede wil zou dit zeker moeten lukken. Wij vragen ons af waarom dit niet gebeurd is nadat Infrabel een paar jaar geleden de slagbomen en Sint-Andrieskruis verder uit mekaar heeft gezet. Wie houdt dit tegen? Infrabel? Gemeente? Tijd om samen te werken....
Delen
Geplaatst door
Huidige status
gezien
Tags
Mobiliteit
Veiligheid
